Branża motoryzacyjna nie zwalnia. Producenci co rusz konstruują nowe rodzaje silników (wspomniany w tytule Skyactiv od mechaników Mazdy) i wprowadzają innowacyjne rozwiązania, ale jednocześnie muszą przestrzegać wyśrubowanych norm ekologicznych, jakie narzuca im prawo unijne. Ostatnio jedna firma miała ogromny problem w kwestii emisji spalin (wszyscy dobrze wiemy, o jakiej marce mowa), dlatego też szczególną uwagę przykłada się do budowy samych silników.
Co to jest Skyactiv?
O technologii budowy silników Skyactiv można pisać bardzo wiele. W wielkim skrócie mówiąc, jest to specjalnie skonstruowany silnik, który jest odpowiedzią mechaników Mazdy na popularny wśród pozostałych producentów downsizing, czyli zmniejszanie pojemności silnika. W ten sposób uzyskuje się wydajne urządzenie napędowe, o mniejszym zapotrzebowaniu na paliwo, wykorzystującym turbosprężarkę. Niby wszystko wydaje się w porządku, ale takie rozwiązanie ma jedną zasadniczą wadę: silniki w wersji downsizing mają o wiele krótszą żywotność niż tradycyjne silniki samochodowe. W efekcie klient ma dobry silnik, ale z kilkuletnią przydatnością.

Źródło grafiki: Mazda.pl
Mechanicy Mazdy postanowili nie oszczędzać na pojemności silnika i jednocześnie zaprojektować go tak, aby spełniał wszelkie normy bezpieczeństwa i ekologii. W efekcie udało im się uzyskać trwały i nieprzeciążony silnik, który charakteryzuje się między innymi:
Skróceniem procesu spalania;
Mniejszym tarciem;
Zwiększonym momentem obrotowym;
Mniejszym spalaniem;
Zmniejszeniem wagi tłoków i wałów korbowych;
Możliwością odzyskiwania części energii przy hamowaniu;
W telegraficznym skrócie: Skyactiv to innowacyjne modyfikacje w obszarze silnika, karoserii, skrzyni biegów oraz podwozia. Jeśli chcesz poczytać więcej na ten temat, to zajrzyj na tę stronę, a jeśli wolisz pooglądać, to zapraszam na kilkuminutowy seans: