Każdy przedsiębiorca wie, że bez reklamy i popularyzacji swoich produktów bądź usług, nie ma szans dotrzeć do indywidualnego klienta i zaistnieć na rynku. Stare przysłowie głosi, że reklamą jest dźwigną handlu i nie bez darma racji, bowiem to właśnie dzięki działaniom różnorodnych agencji marketingowych tak wiele firm zdobyło rozgłos i zyskało wiernych klientów.
Jak to wszystko działa?
Dom mediowy ma za zadanie przygotować spójny i wiarygodny projekt, dzięki któremu konkretna firma zacznie istnieć w medialnym świecie. Skuteczna reklama opiera się nie tylko na promowaniu w tradycyjnych mediach (takich jak lokalna prasa, telewizja i radio), ale również na działaniach sieciowych, tzn. promowaniu w szeroko pojętym świecie cyfrowym za pomocą portali internetowych, aplikacji, mailingu, reklam na różnych portalach i specjalnych fanpage’ach. Czym się różni dom mediowy od tradycyjnych agencji marketingowych? Agencja jest firmą zajmującą się tworzeniem reklam na specjalne zlecenie, zaś dom mediowy to już większa organizacja, która stanowi osobną spółkę (dla przykładu: http://mecglobal.pl/).
Czy to się opłaca?
Zdecydowanie tak. Zainwestowanie w odpowiednią promocję naszej firmy z pewnością przyniesie zyski. To jedna z najskuteczniejszych form reklamy, bowiem specjaliści nie tylko zyskują rozgłos dla danego klienta, ale także dbają o jego pozytywny wizerunek. W agencjach marketingowych często pracują młodzi ludzie, którzy wykorzystują najnowsze środki komunikacji, by w sieci pojawiło się jak najwięcej informacji o konkretnej firmie.
Jak wybrać dobrą agencję?
Nie ma tutaj konkretnego rozwiązania. Wiele zależy od rodzaju reklamy i efektów, jakie chce uzyskać klient. Na pewno należy zwrócić uwagę na:
- Komunikację i partnerstwo podczas rozmów z przedstawicielem danej agencji;
- Przejrzystość proponowanej kampanii reklamowej oraz jej spodziewane efekty;
- Notowania rankingowe danego domu mediowego;
- Portfolio i wykonane wcześniej zlecenia przez daną agencję;
- Klarowność proponowanej umowy, deadline oraz całkowity koszt usługi bez ukrytych opłat;
Na rynku istnieje dużo różnorodnych agencji marketingowych i warto przejrzeć ich oferty, by w ten sposób wspomóc rozwój własnej działalności.