Obecność reklam w telewizji w przerwach między filmami nikogo już nie dziwi. Kampanie reklamowe od dawna odgrywają istotną rolę w handlu i są ściśle związane z pozyskiwaniem Klientów. Ale jak to się dzieje, że reklama trafia do TV? Jak przebiega planowanie telewizji i kto się tym zajmuje?
Planowanie telewizji, czyli działalność domów mediowych
Gdy marketing i promocja były jeszcze w powijakach, reklamą i wszystkim, co z nią związane, zajmowały się agencje reklamowe. To właśnie one pracowały nad obsługą firm, nad organizacją reklamy w mediach oraz planowaniu i kupowaniu czasu i przestrzeni w mass mediach. Głównym zadaniem agencji reklamowych było tworzenie spotów reklamowych i dbanie o to, by wyświetlano je w najlepszym czasie antenowym. Szybki rozwój tego działu sprawił jednak, że powstała potrzeba wyodrębnienia działu mediowego, który przejąłby część obowiązków agencji. Taki podział zadań pomógł dokładniej zająć się każdym elementem powstawania reklamy i poświęcić jej odpowiednią ilość czasu. To właśnie działy mediowe, które z czasem zamieniły się w osobne domy mediowe mają planować telewizję. Planowanie telewizji, opracowywanie na zlecenie badań medialnych czy też negocjacje cen i czasu reklamowego to niezwykle ważne elementy tworzenia kampanii reklamowej, które w dużej mierze decydują o jej sukcesie.
Domy mediowe w Polsce
Planowanie telewizji poprzez działalność domów mediowych odbywa się dziś na całym świecie. Również w Polsce funkcjonują domy mediowe będące częściami znanych sieci domów mediowych na całym świecie, jak i te mniejsze, działające samodzielnie. Dzięki temu, że są one niezależne, łatwiej z nimi wynegocjować odpowiednie warunki i szybciej można je sfinalizować. Rozwój reklamy internetowej sprawia, że coraz więcej domów mediowych specjalizuje się właśnie w tej dziedzinie. Więcej szczegółów na ten temat można przeczytać TUTAJ.