Silniki benzynowe Ford Ecoboost produkowane są od 2009 roku. Dziś trafiają pod maskę niemalże każdego samochodu tej marki w jakichś 72 krajach na całym świecie. Ecoboost wyróżnia się sposobem tworzenia na zasadzie downsizingu. Na czym to polega? Jakie ma wady i zalety?
Ford Ecoboost a downsizing
Downsizing zastosowany w silnikach Ecoboost to odpowiedź na potrzeby i wymogi związane z coraz niższą emisją spalin, a jednocześnie dynamikę pojazdu przy niskim spalaniu. Obejmuje przede wszystkim zmniejszenie liczby cylindrów z czterech do trzech, a także pojemność silnika z 1,4 l do 1 lub nawet 0,9 l. Jednocześnie zastosowane zostało turbodoładowanie poprzez połączenie pracy turbosprężarki i kompresora lub poprzez samą turbosprężarkę.
Ponadto w silnikach Ford Ecoboost zastosowano systemy zmiennych faz rozrządu, bezpośredni wtrysk paliwa oraz inne technologie mające zmniejszyć tarcie i opory. Ponadto wykorzystano elektronikę, by stworzyć szereg czujników, zmodyfikowano także systemy smarowania.
Produkcja silników Ford Ecoboost
Koncern Ford rozpoczął produkcję silników Ecoboost w 2008 roku, a w 2009 roku rozpoczęła się masowa produkcja. Produkcja świetnie się rozwijała do 2015 roku. Do dziś powstało już jakieś 5 milionów jednostek.
Jednymi z najpopularniejszych jednostek napędowych Ford Ecoboost w Polsce są silniki o mocy 100 lub 125 KM. Ford produkuje także jednostki w wersji 1,5 l o mocy 120, 150 oraz 160 KM, 2 l o mocy 203 KM, a także 3,5 l o mocy 300 KM, które wykorzystuje się w samochodach dostawczych i pickupach. Samochody z silnikami Ecoboost mają pewne wady oraz słabe punkty. Zanim zdecydujemy się na zakup, warto dowiedzieć się o nich czegoś więcej. Ciekawe informacje można znaleźć TUTAJ.