Posiadanie konta bankowego to obecnie dla większości z nas sprawa oczywista. Z badań przeprowadzonych przez Narodowy Bank Polski we wrześniu 2016 roku wynika, iż konto bankowe posiada aż 79% dorosłych Polaków, z czego 78% korzysta także z bankowości internetowej. Można się spodziewać, że w ciągu trzech lat te dane jeszcze wzrosły. O czym to świadczy? Otóż na rynku bankowym wiele się dzieje, a z roku na rok przybywa chętnych do założenia osobistego bądź firmowego konta bankowego. Nic zatem dziwnego, że banki wychodzą naprzeciw oczekiwaniom Klientów, oferując różne usługi dodatkowe mające maksymalnie ułatwić korzystanie z kont bankowych. Jednym z wiodących banków uniwersalnych, obecnym na naszym rynku od 2008 roku jest Alior Bank. Opinie o Alior Bank na przestrzeni ostatnich 10 lat pokazały kierunek zmian zarówno usług bankowych, jak i oczekiwań posiadaczy rachunków osobistych i firmowych. Jak więc prezentuje się działalność Alior Banku? Czy jego oferta jest atrakcyjna? Czy można się spodziewać, że taka będzie też za kolejne 10 lat?
Alior Bank – krótka historia działalności i osiągnięć
Zanim szczegółowo prześledzimy opinie o Alior Bank i jego usługach, na początku zobaczmy, jak wygląda jego bogata historia w naszym kraju. Jak wspomnieliśmy na wstępie, Alior rozpoczął swoją działalność operacyjną w Polsce w 2008 roku, a dokładnie 7 listopada 2008 roku. Od samego początku istnienia bank kieruje swoją ofertę zarówno do Klientów indywidualnych, jak i biznesowych. Co istotne, to właśnie Alior jako pierwszy uruchomił instrumenty bankowości internetowej, dając swoim Klientom zupełnie dotąd niedostępne formy prowadzenia konta na odległość. Jako pierwszy w Polsce uruchomił także internetowy kantor walutowy oraz wideoweryfikację przy zakładaniu kont osobistych. Nic dziwnego, że od początku opinie o Alior Bank były pozytywne i wskazywały na innowacyjność i skuteczne korzystanie z nowinek technologicznych w celu ułatwiania Klientom współpracy z bankiem.
Oprócz wyżej wymienionych, Alior Bank badał też inne technologie pod kątem usprawnienia bankowości internetowej, między innymi blockchain, robodoradztwo i sztuczną inteligencję. Alior Bank udostępnia swoim Klientom aplikację banku, która daje dostęp do różnych produktów bankowych (rachunków bankowych, lokat, kredytów, kart płatniczych itp.) za pośrednictwem smartfona. Aplikacja mobilna umożliwia również korzystanie z płatności mobilnych BLIK czy też dodawanie kart do zewnętrznych usług zbliżeniowych płatności mobilnych, takich jak App Store i Google Play.Za swoją dynamicznie rozwijającą się działalność, Alior Bank został w 2013 roku nagrodzony przez magazyn Euromoney. W 2018 roku uzyskał jeden z najwyższych poziomów rentowności w całym sektorze bankowym w Polsce, co z pewnością było nie lada sukcesem.
Alior Sync i T-Mobile Usługi Bankowe
Będąc w temacie bankowości internetowej, nie sposób nie wspomnieć o dwóch instrumentach, które rozpoczęły swoją działalność w latach 2012-2014. Chodzi o Alior Sync i T-Mobile Usługi Bankowe. Alior Sync to oddział bankowości internetowej i mobilnej Alior Banku, który zaczął działać od 14 czerwca 2012 roku. Z dniem 4 maja 2014 roku Alior Sync zastąpiono marką T-Mobile Usługi Bankowe dostarczane przez Alior Bank. To efekt połączenia strategicznego usług Alior Banku i operatora komórkowego T-Mobile. O sukcesie nowej marki świadczy fakt, iż w ciągu zaledwie roku skorzystało z jej usług aż 500 tysięcy Klientów!
Pozytywne opinie o Alior Bank owocują wieloma nagrodami i wyróżnieniami
Dynamiczna działalność, jak i pozytywne opinie o Alior Bank pojawiające się w sieci sprawiły, że na przestrzeni lat został wielokrotnie doceniony poprzez różne nagrody i wyróżnienia. Oto przegląd najważniejszych z nich:
2009 rok:
• ranking „Forbesa” na „Najlepszy bank dla firm”;
• wygrana w trzech kategoriach rankingu „Przyjazny bank Newsweeka”, w kategoriach: Najlepszy bank: tradycyjny, dla emeryta i internetowy. Zajął drugie miejsce w kategorii: Najlepszy bank dla osób niepełnosprawnych.
2011 rok:
• Liderzy Świata Bankowości – „Najszybciej rozwijający się bank”;
2012 rok:
• BAI – Finacle Global Banking Innovation Awards 2012 – „Przełomowe rozwiązanie”;
• nagroda „Kryształowe Godło” w plebiscycie European Trusted Brands 2012;
• ranking „Forbesa” na „Najlepszy bank dla firm”;
• tytuł „Złoty Bank 2012” w plebiscycie „Złoty Bankier”.
2013 rok:
• nagroda „Orzeł Rzeczpospolitej” jako najszybciej rozwijający się bank na rynku polskim;
• Plebiscyt Giełdy Papierów Wartościowych – „Nagroda GPW 2013”;
• konkurs Banking Technology Awards 2013, nagroda za „Najlepsze użycie IT w bankowości detalicznej”;
• nagroda „The Banker” w kategorii „Najlepszy Bank w Polsce w 2013 roku”.
2015 rok:
• „Najlepszy europejski bank detaliczny 2015” w konkursie „Retail Banker International”;
• nagroda dla „Najszybciej rozwijającego się banku w 2014 roku” w konkursie „Liderzy Świata Bankowości”;
• „Najlepszy Bank w kategorii Bank Komercyjny Średni” w rankingu Gazety Bankowej.
2016 rok:
• I. miejsce w rankingu „Przyjazny Bank Newsweeka” w kategorii „Bank w Internecie”;
• II. miejsce w konkursie „Lamparty 2016” za najbardziej podziwianą kreację wizerunku marki bankowej;
• III. miejsce w rankingu magazynu ekonomicznego Forbes „Najlepszy bank dla firm”;
• III. miejsce w kategorii „Sprawność działania banków” w rankingu „50. największych banków w Polsce w 2016 roku”;
• nagroda w konkursie „The Banker” w kategorii „Najlepsze wykorzystanie nowych lub innowacyjnych technologii” za projekt wirtualnego doradcy;
• „Złoty Bankier 2015” za kredyt gotówkowy w plebiscycie portalu finansowego Bankier.pl oraz dziennika „Puls Biznesu”;
• tytuł „Odpowiedzialnego Pracodawcy – Lider HR 2016”;
• trzy nagrody w rankingu „Gwiazdy bankowości 2016” organizowanym przez Dziennik Gazetę Prawną we współpracy z PwC: III. miejsce za całokształt działalności, II. miejsce w kategorii „Tempo rozwoju” oraz „Innowacyjność”;
2017 rok:
• I. miejsce w plebiscycie „Najlepszy Bank 2017 roku” organizowanym przez Gazetę Bankową, w kategorii „Duże banki komercyjne”;
• II. miejsce w kategorii „Bankowość tradycyjna” oraz III. miejsce w kategorii „Bankowość internetowa” w rankingu tygodnika Newsweek;
• główna nagroda w międzynarodowym konkursie „Retail Banker International” w kategorii „Najlepsza innowacja w zakresie usług” za aplikację HAIZ;
• trzy nagrody w rankingu „50. największych banków w Polsce 2017”, opracowanym przez miesięcznik finansowy „Bank”;
• nagroda Future Tech w kategorii Technology Innovation” dla projektu wirtualnego doradcy;
• tytuł „Firmy Roku” podczas XXVII Forum Ekonomicznego w Krynicy.
2018 rok:
• I. miejsce w rankingu dziennika ekonomicznego „Puls Biznesu” za rachunek maklerski oraz innowacyjne podejście do obsługi Klienta;
• I. miejsce w rankingu bankowych kantorów walutowych serwisu najlepszekonto.pl za Kantor Walutowy Alior Bank;
• I. miejsce w prestiżowym rankingu portalu Bankier.pl „Złoty Bankier” przyznany w kategorii „Bezpieczeństwo – Najlepsze praktyki: Fintech” za Kantor Walutowy;
• I. miejsce w rankingu tygodnika „Newsweek” w kategoriach: „Bankowość tradycyjna” i „Bankowość internetowa”, oraz II. miejsce w kategorii „Bankowość hipoteczna”; tytuł „Przyjaznego Banku Newsweeka”;
• tytuł „Lidera Informatyki 2018” w 22. edycji konkursu organizowanego przez magazyn „Computerworld”;
• wyróżnienie w rankingu „Instytucja Roku 2018” w kategorii „Bank” przyznawane przez miesięcznik „Home&Market” dla firm uznawanych w środowisku biznesowym za godne zaufania i stabilne.
„Wyższa kultura. Bank nowości.”
Pozytywne opinie o Alior Bank wynikają nie tylko z innowacji wprowadzonych już na starcie, niedostępnych w innych bankach. Czas pokazał, że Alior dba o swoich Klientów niezależnie od osiągnięć, i nie osiada na laurach w kwestii udoskonalania swoich usług. Chwilą przełomową była zmiana dotychczas dobrze znanego hasła reklamowego „Wyższa kultura bankowości” na „Wyższa kultura. Bank nowości”.
Ta z pozoru niezauważalna gra słów miała zwiastować nadejście bardzo zauważalnych zmian. Oczywiście, z korzyścią dla Klientów – tych stałych, i tych nowych, indywidualnych, jak i firmowych. Zgodnie z komunikatem prasowym, zmiana hasła ma odzwierciedlać cyfryzację działalności banku. Okazuje się, że ta niewielka, wręcz kosmetyczna zmiana sprawiła, że hasło reklamowe nabrało świeżości i innowacyjności i przygotowało Klientów na nadchodzące nowości.