Korki pneumatyczne są to urządzenia wykorzystywane do blokowania rur i studzienek kanalizacyjnych. Wykonanie prac konserwacyjnych nie byłoby możliwe bez ich użycia. Co należy wiedzieć o korkach pneumatycznych? Czym się charakteryzują? Gdzie znajdują swoje zastosowanie? Na te pytania odpowie poniższy tekst.
Korki pneumatyczne dla przemysłu – charakterystyka
Korki pneumatyczne dla przemysłu podzielić możemy na dwa rodzaje – zatykające oraz przepływowe. Na początek omówmy typ zatykający. Zbudowane są one z wielowarstwowego materiału kauczukowego. Cechą charakterystyczną tego tworzywa jest dużą rozciągliwość i wytrzymałość. Korki te mogą być wykorzystywane w temperaturze o zakresie od -55 do 85 stopni Celsjusza, a także mogą być napełniane za pomocą butli ze sprężonym powietrzem.
Drugi omawiany typ to korki pneumatyczne przepływowe. Podobnie jak pierwszy rodzaj są one wytwarzane z wielowarstwowego materiału kauczukowego. Tym, co je różni to wnętrze, które jest wykonane z polietylenu. One także posiadają możliwość wykorzystania w zakresie temperatur od -55 do 85 stopni Celsjusza oraz odznaczają się dużą rozciągliwością i odpornością na zewnętrzne uszkodzenia. Różnica pomiędzy oboma rodzajami leży bardziej w sposobie ich wykorzystania.
Korki pneumatyczne dla przemysłu – zastosowanie
Korki pneumatyczne są stosowane głównie do przeprowadzania napraw hydraulicznych. Rodzaj zatykający jest jednak wykorzystywany głównie w sytuacji uszczelniania i czyszczenia rur ściekowych podczas wykonywanej konserwacji. Mają one za zadanie nie dopuścić do zalania instalacji przez ścieki. Dzięki możliwości szybkiego zamknięcia przepływu wykorzystywane są również w przypadku badania szczelności instalacji.
Korki pneumatyczne przepływowe przeznaczone są do innego rodzaju prac. Do ich zadań należy zamknięcie przepływu w studzience kanalizacyjnej lub rurach. To, co je charakteryzuje to możliwość użycia adaptera obejściowego, który pozwala zmienić tor płynięcia ścieków. Ten typ korków pneumatycznych wykorzystywany jest najczęściej do tworzenia odcinków objętościowych w trakcie rekonstrukcji uszkodzonych rur.