Zgłębianie wiedzy na studiach wyższych dotyczących obcej filologii bardzo często jest podyktowane planami rozwoju zawodowego. Kończąc anglistykę, filologię włoską, francuską lub chińską, wiele osób pragnie dalej rozwijać swoją językową pasję poprzez tłumaczenia oraz nauczanie innych osób. Jedną z takich możliwości jest założenie szkoły językowej w ramach school franchising. Co to dokładnie znaczy? Zaraz się wszystkiego dowiecie!
Pod tym pojęciem kryje się współpraca między osobą chcącą założyć własną szkołę językową a franczyznodawcą użyczającym wizerunku konkretnej marki, materiałów do wyposażenia ośrodka edukacyjnego oraz zapewniającym określone w umowie benefity. Właściciel szkoły językowej jest zobligowany do opłacania określonej kwoty za rzecz właściciela sieci szkół w zamian otrzymując liczną pomoc, zarówno pod względem formalnym prowadzenia szkoły językowej, jak i licznych szkoleń zarówno dla kadry zarządzającej, jak i nauczycieli języka. Jak założyć szkołę językową? Wystarczy wejść na stronę jednej z sieci (na przykład tutaj) i skontaktować się z ich przedstawicielem w celu zdobycia szczegółowych informacji.
Decydując się na swój pierwszy biznes warto mieć na uwadze, iż jest to dość ryzykowne posunięcie. Dlaczego? Otóż nie chodzi tu o kwestie formalne, lecz o rozreklamowanie swoich usług, których to marketing wymaga poświęcenia sporej ilości wolnego czasu oraz środków finansowych. W związku z tym lepiej jest nawiązać długotrwałą współpracę z liderem edukacji językowej na rynku i móc korzystać z jego doświadczenia i znajomości marki (jak chociażby sieć szkół Speak-Up!).
Oczywiście od razu rodzi się pytanie na temat przejrzystości takiej współpracy. Wszak w sieci bardzo często można natrafić na artykuły informujące o nadużyciach, dziwnych zobowiązaniach oraz odgórnie narzucanych ukrytych kosztach. Tak naprawdę wina leży w źle sporządzonych, niejasnych umowach. Taki dokument powinien zawierać wszystkie informacje dotyczące współpracy, ustalić formalnie wzajemne zobowiązania oraz kwestie finansowe. Pozwoli to uniknąć późniejszych niedomówień oraz podejrzanych transakcjach. Jasna, klarowna umowa to klucz do sukcesu własnej szkoły językowej.
Zalety posiadania szkoły językowej pod szyldem znanej sieci:
Rozpoznawalność dobrej i renomowanej marki
- Zapewnienie materiałów edukacyjnych, oprogramowania i wyposażenia placówki
- Wsparcie biznesowe
- Zapewnienie szkoleń i profesjonalnego doradztwa
- Bardzo duży, samodzielny wpływ na dalszy rozwój ośrodka edukacyjnego